top of page

10 טיפים לרוכבים ביום כיפור, כמה מהם ממש מפתיעים.

עודכן: 8 בספט׳ 2022

מה קורה גיבורים?! עוד מעט מגיע יום כיפור!!! לרבים יום כיפור זה יום של אופניים, כי אין מכוניות, הכבישים ריקים וכולם מסביב רוכבים. בגלל שאין מכוניות, אז תמיד נדמה שזה גם היום הבטוח ביותר לרכיבה, אבל בעצם זה היום עם הכי הרבה נפגעים מאופניים וקורקינטים בשנה.


כמובן שלא כולם רוכבים ויום כיפור זה קודם כל יום מאוד מיוחד בדת שלנו. אנשים צמים, הולכים לבית הכנסת ומבקשים סליחה אחד מהשני כדי להתחיל את השנה ברגשות חיוביים. אבל עבור מי שרוכב, הכנתי רשימה של 10 דברים חשובים ליום המיוחד הזה! מכירים עוד מישהו שמתכוון לרכוב ביום כיפור, תשלחו לו את כתבה או את הסרטון, הוא יודה לכם!

והנה הטיפים שמופיעים בסרטון

  • קודם כל תחליטו אם אתם צמים או רוכבים! אי אפשר לעשות את שני הדברים ביחד... רכיבה זה ספורט וספורט מחייב ריכוז ואנרגיה. בלי מים ואוכל, הגוף לא יכול לפעול בצורה טובה וגם המוח שלנו לא מסוגל להתמקד בפעילות הגופנית. אז אם צמים לא רוכבים!


  • אם החלטתם לרכוב, תדאגו שיהיה לכם על מה לרכוב! אם יש לכם אופניים ולא רכבתם עליהם כבר הרבה זמן, תבדקו שהם תקינים! זה די מבאס לקבוע עם חברים, לצאת מהבית ולגלות שמשהו מקולקל. אוויר בגלגל, ברקסים, שרשרת או מערכת הילוכים, תבדקו שהכל עובד. אני מכיר מישהו שיצא בשמחה לפני שנה וגילה שגנבו לו את הכיסא... איזו הפתעה כואבת!!!


  • אם אין לכם אופניים, ואתם מנצלים את התקופה לקנייה של זוג, תזכרו- אופניים זה לא משחק ולא צעצוע. אז אל תקנו אופניים בחנות צעצועים! גשו לחנות אופניים ותתאימו לכם זוג גלגלים שיתאימו לצרכים שלכם ושגם יהיה קל לטפל בהם בעתיד. היתרון הגדול בחנות אופניים הוא שיש להם גם אופניים משומשים ושהם ממשיכים להתעסק עם אופניים לאורך כל השנה!


  • קניתם אופניים? תתחדשו! עכשיו תדאגו לראש שלכם. אל תרכבו בלי קסדה ואל תתפשרו על קסדה שלא מתאימה לכם. בחום הישראלי חשוב שהקסדה תהיה מאווררת ונעימה על הראש ושהיא גם תעמוד בתקן. תבקשו מהמוכר שיתאים את הרצועות כך שיחבקו את האוזניים ויבדוק שהקסדה יושבת טוב ולא זזה.


  • אל תרכבו לבד! זה נכון לכל השנה... תמיד נחמד להיות עם עוד חבר או חברים וכשרוכבים אז חשוב שיהיה עוד מישהו שיכול לעזור אם קורה משהו. אז תקבעו מראש עם מי אתם רוכבים ותנסו לצרף אליכם עוד חברים.


  • מים! כן, מים... זה הדבר החשוב ביותר כשרוכבים (אפילו יותר מהאופניים שבלעדיהם אי אפשר לרכוב). בלי מים, הגוף לא יתפקד טוב ואתם תסבלו מכאבי ראש ואחר כך משרירים תפוסים, תשישות ואפילו המערכות הפנימיות שלכם יכולות להפגע. אז תכינו לעצמכם בקבוק נוח לשתיה או שלוקר וטיפ ממני, תוסיפו גם קוביות קרח – זה לא רק טעים, זה גם ממש קול...


  • טלפון! אני יודע שזה יום כיפור, אבל אם יצאתם לרכיבה אתם צריכים שיהיה לכם איך לתקשר עם מי שיוכל לעזור לכם במידת הצורך. עם הטלפון אתם יכולים להזמין עוד חבר, למצוא את הדרך אם הלכתם לאיבוד, להזמין אמבולנס למישהו בצרה או אפילו סתם לחפש לאן עוד אפשר לרכוב.


  • אל תנסו דברים חדשים – זה לא היום המתאים להרפתקאות רכיבה. זה תמיד כיף להתאמן בטכניקה שראיתם ביוטיוב או לאתגר את יכולת הרכיבה, אבל יום כיפור זה היום הכי פחות מתאים. העומס והרוכבים הלא מנוסים מסביב ממש לא מספקים את הסביבה הסטרילית להתאמן על משהו חדש.


  • ואם כבר הזכרתי את הרוכבים הלא מנוסים. אז תיקחו בחשבון שאתם מוקפים ברוכבים שלא יודעים מה הם עושים. לא כולם יצליחו לבלום בזמן ובטוח יהיו כאלה שהאופניים שלהם לא יעבדו כמו שצריך. אז תנסו להיזהר יותר. זה שאין מכוניות, לא אומר שהרכיבה בטוחה יותר.


  • והטיפ הכי חשוב שאני יכול לחשוב עליו. אם ראיתם מקום עם יותר מידי אנשים, תתרחקו משם. לא בגלל שהם לא נחמדים או שהם יכולים להפריע לכם. זה פשוט בגלל שהרבה אנשים זה הרבה הפתעות ואתם לא רוצים שמישהו יקפוץ לכם מול הגלגל הקדמי או פתאום יתנגש בכם בלי שבכלל התכוון לכך.


אז אם החלטתם לרכוב, שיהיה לכם יום אופניים מוצלח ובטוח. אל תשכחו ללחוץ על הלייק בסרטון ואם יש לכם טיפים משלכם תוסיפו בתגובות ביוטיוב – אם יהיו מספיק תגובות מעניינות אני אצלם סרטון המשך.



47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page