top of page

ברטלי - נוער בתנועה בויצו בנהלל, תכנית לימודים לנוער על אופניים

השבוע קיבלתי הזמנה להגיע לפתיחה של מרכז חינוכי לנוער שמשלב מנהיגות ורכיבה על אופני שטח. בגלל המרחק והגשם לא הצלחתי להגיע אבל אני מתכוון להגיע לשם ולצלם סרטון על המקום והתכנית החינוכית. זה פרויקט שנקרא ברטלי - נוער בתנועה ואני יודע שיש גם מרכז כזה בכפר הנוער בן שמן ממש לידי.


ברטלי נוער בתנועה, צילם: שרון אוסקר

ברטלי - נוער בתנועה הוא ארגון חינוכי לנוער, בהשראת הסיפור של רוכב האופניים וחסיד אומות העולם ג׳ינו ברטלי. ג'ינו ברטלי נחשב לאחד מרוכבי האופניים האיטלקיים הטובים בהיסטוריה. בתקופה בה התחרה התרחשה מלחמת העולם השנייה וחלק גדול ממרוצי האופניים הופסקו. למרות זאת הצליח ברטלי לשמור על כושרו התחרותי והצליח לשחזר את ימיו הגדולים גם לאחר המלחמה.


בזמן מלחמת העולם השנייה, שימש ברטלי כשליח של מחתרת לוחמים שהתנגדו לנצים ופעלה להסתרת פליטים יהודים והברחתם לדרום איטליה. את הכל הוא עשה במסגרת אימוניו הספורטיביים. הוא רכב על אופניו והגיע לכל מקום מבלי לעורר חשד. ג'ינו ברטלי העביר מסמכים מזויפים כדי להציל יהודים. המסמכים הוחבאו בשלדת האופניים, באוכף האופניים ובספר התפילות שלו.

כדי לשמר את המורשת של ברטלי הוקמה קבוצת רכיבת אופניים, בשיתוף ויצו ועמותת ברטלי. מדובר, בשתי קבוצות רכיבה שירכבו פעמיים בשבוע. קבוצת מתחילים (תלמידים בכיתות ז'-ט') וקבוצה אתגרית ( כיתות י'-יב'). מטרת הפרויקט, כך מספרים בויצו, היא הטמעת ערכים חברתיים של ביטחון עצמי, אמונה ויכולת עצמית, חיבור קבוצתי, אחריות קבוצתית, פיתוח הפן האישי ועוד.


רן מרגליות, מנכל ומייסד העמותה, שאנחנו מכירים גם מיזראלי סייקלינג אקדמי מקדם הרבה פעילויות לנוער שקשורות ברכיבה. העיסוק באופניים תורם לכפר הנוער רבות.

ברטלי נוער בתנועה, צילם: שרון אוסקר




150 צפיות0 תגובות
bottom of page